Advanced Search

Cancel
Found: 2 Piece 0.007 sn
- You can use the 'AND' / 'OR' / 'NOT' option for the things you want to add or remove.
- You can return to normal search by pressing the Cancel button.
Filters
Access to Files

Educational Metaphors: High School Students' Perceptions of Schools in Kyrgyzstan

Kişimcan EŞENKULOVA | Kadiyan BOOBEKOVA

Focusing on the case study of post-Soviet Kyrgyzstan, this article examines high school students' perception of their schools and education by using metaphors. A total of 1433 high school students participated in this research. Based on the data that we collected from 9th and 10th grade students during field research (January - February 2020) in various regions of Kyrgyzstan and analysed students' answers about their schools. The findings show that the study's participants produced 178 metaphors about their schools. The participants used 102 positive, 108 negative metaphors and 32 metaphors fo ...More

Access to Files

From the History of Kyrgyzstan Peoples Education in the Second Half of the 19th and the Beginning of the 20th Century (Based on Archival Data) = Из истории народного образования Кыргызстана во 2-й половине XIX - начале XX в. (по архивным данным)

Ceenbek ALIMBAYEV

В статье, на основе архивных материалов Центрального государственного архива Республики Узбекистан, анализируется состояние народного образования Кыргызстана рассматриваемого периода в составе Туркестанского генерал-губернаторства в Семиреченской, Сырдарьинской и Ферганской областях. Отмечается, что с 70-х гг. XIX в. начали открываться гражданские и церковные начальные школы для детей русскоязычного населения, позже появились русско-туземные школы, где обучались дети разных национальностей, параллельно функционировали мусульманские учебные заведения - медресе. В статье также обращается внимани ...More

Our obligations and policy regarding cookies are subject to the TR Law on the Protection of Personal Data No. 6698.
OK

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms